Явните и „неявните” причини за проблемите при изучаването на арабския език-4

1 10 2010

-9-

Един от сериозните проблемите, с които се блъскат чужденците учащи арабски език, е диалекта.  За арабския език не важи понятието „ разговорен език”. Това е изключително условно понятие, което не се покрива с реална практика.  Разговорната форма на арабски език е многобройни диалекти, чийто брой повече от броя на самите държави наречени арабски страни! Тъй като в някои държави има повече от един диалект.

Разбира се диалектът като езиково явление не е свързано само с арабския език. Проблемът е обаче, че има такива арабски  диалекти и местни наречия, които толкова много са далеч от книжовния език, че все едно става въпрос за друг език!  Това е проблем и за самите тези държави, защото той е резултат не само на исторически фактори, но и на културни и политически фактури, които функционират и действат и сега.

Най-сериозните сред тях са лошото образуване, бедността, която накара голям процент от деца в селата да напуска училището преди VІ-ти клас (45% от общия брой на децата напускат училището преди ІХ-ти клас)  и не на последно място високият процент на неграмотните хора.

Според Арабската лига за образувание, култура и науки (ALECSO – Arab League Education, Culture and Science” броят на неграмотните в арабските страни  се увеличава от 50 милиона през  1999г. до 70 милион души през 2005г.. А това означава, че  само за 6 години броят на неграмотните се увеличава 20 милиона! Това на практика означава, че повече от една трета от общия брой на населението са неграмотни, като процентът на жените е най-голям. Тези данни се потвърждават и от доклада „Arab Knowledge Report 2009” издаден от Програмата за развитие на ООН/арабските страни  UNDP. В този доклад се констатира следното:

  • Само 55% от мъжкото население и 25% от женското население знаят да пишат и четат.
  • През 1980 57% от мъжкото население и 38% от женското население имат гимназиално образувание.
  • Процентът на висшите 25% и 20% съответно за мъжете и жените.

„Следва продължение”


Действия

Information

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s




%d bloggers like this: